Comertul online in Romania este in plina expansiune cu
toata reticenta multora dintre concetatenii nostri. Achizitionarea online de
bunuri si servicii incepe sa fie din ce in ce mai frecventa.
Faptul ca din ce in ce mai multi romani utilizeaza
internetul duce inevitabil si la schimbarea tendintelor in modul in care isi
fac acestia cumparaturile.
Un factor extrem de important in schimbarea acestei tendinte
este faptul ca, de cele mai multe ori, produsele se pot achizitiona cu pana la
10% mai ieftin dintr-un magazin online dar si simplitatea si comoditatea.
![]() |
Comoditatea comandarii in mediul online |
In Romania la ora actuala doar 1,3% din tot retailul este
cel al comertului online dar care a generat 600 miliare de euro in anul 2012.
Produsele preferate de romani la achizitionarea online sunt
haine, electronice, parfumuri/ cosmetice, alimente/bauturi si jucarii.
Imbracamintea si incaltamintea sunt cele mai vandute produse
online si au o pondere de aproximativ 40%, electronicele, electrocasnicele si
produsele IT au o pondere de 37% din totalul tranzactiilor de acest fel.
Marii retaileri s-au hotarat destul de greu sa ofere
clientilor sai posibilitatea achizitionarii produselor lor prin platformele
online. Primul retailer care si-a deschis magazin online cu produse din toate
categoriile a fost Carrefour. La ora actuala s-au mai adaptat tendintei, Metro Cash&Carry si Cora iar Auchan a
anuntat ca doreste sa isi incepa activitatea online in anul 2015.
Piata online din Romania este diferita fata de cea
din Europa sau SUA unde preferintele sunt altele dar si ritmul dezvoltarii este
altul. Comertul online din Romania
este la inceput, motiv pentru care dezvoltarea este mult mai accelerata fata de
cea din SUA si Europa de vest.
Pe langa marii retaileri care opteaza si pentru online
exista si micii comercianti online care resusesc sa faca bani frumosi
vanzandu-si produsele in mediul virtual. Pentru cei care doresc sa isi deschida
o afacere online este un moment bun, mai ales ca este destul loc pentru o
astfel de activitate comerciala.
Totusi, este important ca cei interesati sa inceapa un
business online sa se informeze si sa se documenteze temeinic inainte de a
intreprinde orice fel de investitie.
Online shopping |
Este extrem de important, de fapt este crucial, sa va
alegeti felul marfii pe care doriti sa o vindeti online. Va vom da cateva idei
de care sa tineti cont atunci cand va decideti sa va deschideti un magazin
online:
- Marfurile
trebuie sa fie mici si usoare – Cu cat obiectele pe care le comercializati sunt
mai mari si mai grele cu atat sunt mai mari si costurile expedierii acestora,
ca sa nu mai pomenim si de situatia in care aveti retururi, ceea ce implica
necesitatea unui spatiu de despozitare mare.
- Marfurile
trebuie sa fie specifice, de nisa – de pilda, v-ati hotarat sa vindeti
bijuterii. E bine sa nu fie orice fel de bijuterii, nu doar “coliere”, trebuie
sa fiti deosebit in oferta, sa ingustati paleta, de pilda: “colier din argint
cu pandantiv bufnita si cristale Swarowski”.
- Trebuie
sa aveti un flux constant de clienti. Ca sa atingeti acest scop, trebuie sa
aveti de vanzare obiecte care se cumpara pe tot parcursul anului, pentru o
perioada de timp indelungata (de-a lungul mai multor ani). Ocoliti sa va
incarcati cu un anumit gen de marfa chiar daca o gasiti la un pret avantajos,
de pilda huse de telefon sub forma de buze sau cu urechiuse, este genul de
produs care iese repede din moda si isi pierde la fel de repede valoarea. De
asemenea, nu este prea sanatos sa va incarcati cu marfuri specifice unui anumit
sezon, craciun, pasti, etc.
- Comercializati
doar produse ale caror preturi le puteti dubla fata de cele cu care le-ati
achizitionat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu