luni, 18 august 2014

De ce sa iti faci site daca ai un business local?

Aveti o afacere aflata la inceput de drum, intr-un oras mic. Va adresati unui public tinta si incercati sa faceti profit din vanzari ce se intind, de multe ori, pe o raza de 15-20 kilometri.
Nu aveti magazin online si poate nici fonduri pentru a investi intr-un site de prezentare. Observati, totusi, ca astazi lumea s-a mutat in online si ati dori ca Google sa le arate celor interesati ca dumneavoastra existati in orasul/satul X si va ocupati cu Y.

Ce trebuie sa intelegeti inainte de a analiza propunerea unui webdesigner sau webdeveloper si a-i da un raspuns negativ sau pozitiv ?
Site-ul companiei este o investitie care se intoarce in bugetul dumneavoastra. Desi vi se poate parea scump la inceput, pretul platit pentru acea platforma online va va tine afacerea « deschisa » 24/7 ore si va aduce in timp o crestere importanta a numarului de clienti, ii va transforma pe cei cu potential de cumparare in cumparatori si businessul poate deveni regional din local.
Mai exact, care sunt avantajele site-ului si de ce se spune ca schimba fata si sistemul de functionare al afacerii dumneavoastra ?


1. Pentru ca merge pe urmele clientilor : un simplu cont gratuit de Google Analytics va va spune mai multe despre interesele oamenilor din orasul dumneavoastra si despre rezultatele strategiei de marketing decat orice alta forma de promovare si prospectare a pieteti. Aveti oricand posibilitatea sa vedeti cate conversii va aduce o anumita campanie si ce nu nu merita investitia sau trebuie regandit.

2. Pentru ca va da ocazia sa va prezentati afacerea asa cum doriti, sa va construiti o imagine si apoi sa jonglati cu ea. Un site bine structurat, cu descrieri relevante si aspect ingrijit va spune foarte multe despre calitatea activitatii/produselor dumneavoastra si va poate plasa, in cautarile clientilor, mai sus decat competitorul dumneavoastra direct.

3. Pe site se face publicitate autentica si mult mai ieftina si eficienta ca publicitatea clasica bazata pe flyere, bannere, reclame la radio/tv. Aveti la dispozitie toate sursele si resursele online markenting-ului de la content marketing la AdWords si de la SEO la blogging. Cu ajutorul unui site investiti banii destinati publicitatii in campanii cu efect imeadiat, care pot fi urmarite, schimbate si imbunatatite in timp real in functie de reactia pieteti locale si, foarte important, dumneavoastra aveti control total asupra promovarii. Eu am colaborat foarte bine cu baietii de la SeoTool.

4. Desi nu v-ati fi asteptat, un site va creste productivitatea. Pentru orie nelamuriri sau informatii utile, puteti trimite clientul pe o anumita pagina a site-ului. Datele de contact ale companiei sunt tot acolo iar daca au intrebari va scriu direct in fisa de contact pusa la dispozitie pe site. Astfel comunicarea cu potentialii clienti devine mai rapida si simpla, aveti mai mult timp sa ganditi u raspuns convenabil decat la telefon si le dovediti inca o data ca sunteti in ritm cu vremurile.

5. A avea un site nu inseamna doar a exista sub o forma convenabila in online. Site-ul reprezinta background-ul pentru social media si aici facem referire mai ales la Facebook pentru ca aceasta este reteaua de socializare cu cei mai multi utilizatori din Romania.
Va puteti promova, lansa campanii si produse prin FacebookAds daca si numai daca articolele de acolo sau pozele cu produse trimit catre locul de unde imaginea/teoria devine practica si deci intentie de cumparare.

Drept concluzie, trebuie sa retineti ca odata ce veti avea un site pentru afacerea dumnevoastra si vreti sa va diferentiati de competitori, nu veti avea constrangeri iar la final de luna, veti putea observa singuri avantajul pariului facut cu online-ul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu