Aparitia internetului a determinat in viata fiecaruia o adevarata
revolutie, mai ales din punctul de vedere al rapiditatii cu care
obtinem informatia despre ceea ce ne intereseaza. Incepand cu carti
ce pot fi citite acum online, magazine online, farmacii online si
continuand cu companii de livrare mancare la domiciliu si agentii de
turism, multe lucruri se pot face acum rapid de acasa sau de la
servici, de pe laptop sau tableta, chiar si din tren sau autobuz.
Search Engine Optimization |
Pentru ca nimic nu mai este posibil fara internet, subiectul
publicitatii online si al metodelor de promovare SEO mi s-a parut un
subiect interesant si de actualitate, asupra caruia merita sa ne
indreptam atentia cateva minute pentru a fi aproape de ce este nou si
modern in societatea noastra.
Publicitatea online are foarte multe avantaje dar si dezavantaje,
bineinteles. Din punctul de vedere al audientei, metodele de
publicitate online ating cote impresionante pe care celelalte
mijloace de comunicare in masa nu le obtin la fel de repede.
Publicitatea online poate oferi consumatorilor informatii despre
produs fara ca acest lucru sa se realizeze limitat, ca in cazul
reclamelor publicitare TV sau pliante publicitare, bannere prezentate
pe strada, etc.
Mai mult decat atat, tehnologia online poate pune la dispozitie
inclusiv demonstratii despre produs prin posibilitatea de a prezenta
filmulete mici de cateva minute numai, sau chiar si mai mari, daca
mesajul transmis este mai complex.
Comunicarea prin mijloacele online dintre companiile productoare si
beneficiar, este un avantaj benefic pentru a schimba lucrurile din
mers si pentru a afla repede nivelul de multumire al consumatorilor
din piata dar si sugestiile lor cu privire la ce se poate imbunatati
in cazul unui anumit produs.
Mai trebuie amintit si faptul ca acest tip de comunicare si
prezentare online este accesibila astazi din orice colt al lumii.
Putem afla in acelasi timp ce este nou in locurile aflate la distante
de sute de kilometri sau putem administra pagini web de oriunde am
fi.
In cazul publicitatii online fiecare persoana are libertatea de a
alege momentul si ceea ce vrea sa afle iar informatiile prezentate
pot fi sub forma scrisa, audio, video sau sub forma de imagini
simple.
Bineinteles ca exista si dezavantaje, insa comparativ cu avantajele
nu sunt foarte mari. Ca si dezavantaje amintim de faptul ca nu toate
categoriile de varsta apeleaza la astfel de tehnici moderne, mai ales
persoanele in varsta, nu toate produsele se pot vinde pe internet,
petrecerea unui timp indelungat in fata caculatorului poate genera
oboseala mare. Si mai sunt si altele, insa despre ele o sa vorbim
altadata.
Asadar, de acum incolo trebuie sa ne preocupe cat mai multe domenii
precum publicitate online, si trebuie sa fim la zi cu tot ce
este nou pentru a ne regandi politica de marketing si masurile
manageriale necesare pentru a ramane in piata economica pe o pozitie
cat mai multumitoare.
Promovare online |
Notiunea de SEO a aparut relativ recent in piata, mai précis in anul
1990 si se refera la optimizarea motoarelor de cautare existente pe
internet. Este o tehnica fara de care marketing-ul online nu poate
functiona, spun specialistii. Rezultatul aplicarii metodelor SEO este
aducerea pe o pozitie cat mai buna a paginii web de prezentare pe
care o avem, in scopul de a-i mari vizibilitatea si audienta.
Situarea pe primele locuri in motoarele de cautare este un lucru
important pentru afacerea oricarei companii active pe piata . Astfel,
daca website-ul de prezentare al firmei nu are o pozitie
satisfacatoare, informatia despre ce face compania nu ajunge la
destinatie iar produsele nu vor fi vandute. In timp, efectul nu poate
fi decat pierderea partenerilor de afaceri – consumatorii care vor
fi luati de catre competitori.
Multa lume foloseste programe speciale precum Google Adwords,
insa nu mai sunt suficiente in zilele de astazi. Este nevoie de mai
mult, mai precis de tehnici SEO, pentru a tine pasul cu competitorii
care, de multe ori, sunt chiar agresivi in ceea ce fac. Si acest
lucru este caracteristic in societatile aflate in plina dezvoltare
economica, perioade riscante in special pentru cei care au investit
mult intr-o companie. Nu trebuie insa sa ne ingrijoram foarte mult
pentru ca si in Romania exista companii profesioniste care ofera
consultanta aproape in orice domeniu de care avem nevoie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu