In fiecare an, Google schimba algoritmul de cautare de vreo
500 sau 600 ori. In general schimbarile sunt minore, dar uneori Google face
actualizari majore precum cele pentru Google Panda si Google Penguin, care
afecteaza rezultatele cautarilor in mod dramatic.
Mai jos, vom descrie schimbarile majore ale algoritmilor
care au avut un mare impact asupra cautarilor.
Actualizarile din
2014
Pirate 2.0 – La
mai mult de doi ani de la ultima actualizare, Google lanseaza o alta
actualizare cu scopul de a combate piratarea programelor cat si a media
digitale. Aceasta actualizare a fost extrem de bine tintita, astfel incat a
generat scaderi dramatice de trafic si implicit de scaderea in clasamente a
unui anumit numar de site-uri.
Penguin 3.0 – La
mai bine de un an de la ultima actualizare a Penguin, Google lanseaza o noua
varianta. Acesta actualizare s-a dovedit a fi mai mica decat se astepta
publicul si probabil ca a fost axata mai mult pe data-only si nu pe un nou
algoritm al Penguin. Perioada de timp in care a fost facuta aceasta actualizare
a fost neclara, mai ales ca la nivel international s-a desfasurat de-a lungul a
mai multor saptamani.
News-box – Google
a facut o schimbare a News-box care parea a fi una a modului de afisare dar mai
tarziu acestia au anuntat ca au extins si numarul de rezultate pentru
site-urile potentiale. Aceasta actualizare a generat si o inmultire a
rezultatelor in SERP iar site-urile de stiri, cele mai importante, au raportat
schimbari majore in traficul lor.
Panda 4.1 –
Google a anuntat o actualizare semnificativa care a inclus componenta
algortimului. Era estimata afectarea a 3 - 5 % din sursele site-urilor. Implementarea
acestei actualizari s-a desfasurat deosebit de lent.
Excluderea
paternitatii fotografiilor – Pe 28 iunie 2014 Google face anuntul ca
exclude complet marcarea paternitatii fotografiilor si nici nu va mai procesa
aceste date. A doua zi dimineata informatiile respective au disparut complet
din SERP.
HTTPS/SSL – Dupa
mai multe luni de speculatii, Google a anuntat ca va acorda prioritate
site-urilor securizate iar adaugarea incriptarilor va furniza un usor impuls in
afisari. Reprezentantii Google au declarat ca impulsul va fi la inceput unul
mic dar in timp acesta va creste daca schimbarea se va dovedi a fi benefica.
Pigeon – Google a
zguduit lumea SEO locala cu o actualizare care a schimbat dramatic rezultatele
cautarilor locale si au modificat modul cum manevreaza si interpreteaza indicii
de localizare. Google sustine ca Pigeon a creat o legatura mai stransa intre
algoritmii locali si algoritmii de baza.
Penguin update |
Paternitatea
fotografiilor – Dupa ce au sustinut din greu paternitatea fotografiilor ca
pe o conexiune cu Google+, John Muller anunta ca Google renunta de fapt la
acest lucru si astfel dispar complet informatiile de paternitate a
fotografiilor din SERP.
PayDay Loan 3.0 –
La mai putin de o luna de la lansarea actualizarii anti spam-ului PayDay Loan 2.0, Google lanseaza inca o actualizare.
Oficialii au recunoscut ca actualizarea anterioara se adresase exclusiv pentru
anumite site-uri.
O actualizare Panda
– Se pare ca in luna martie 2014 a avut loc o actualizare a Panda deoarece
specialistii au sesizat schimbari in clasamente. Aceasta actualizare nu a fost
niciodata confirmata de Google.
Machetarea paginii
(layout) – Google a improspatat algoritmul de machetare a paginilor web.
Schimbarea penalizeaza site-urile cu prea multe reclame in prima jumatate a
ecranului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu