Google AdWords este
un tool extrem de util pentru promovarea online a siteului pe care il detii.
Mai exact, este vorba despre un serviciu de reclama sau de advertising, prin
care poti realiza diferite campanii pe cuvinte cheie, care sa-ti sporeasca
numarul de vizitatori si de clienti dispusi sa plateasca pentru produsele tale.
Google AdWords si
cuvintele cheie
Zilnic, milioane de persoane cauta diferite informatii pe
Google. Unii vor sa cumpere lucruri, altii cauta detalii despre anumite
lucruri, altii vor sa le compare produsele si tot asa. Ei bine, cuvintele cheie
introduse in bara de search din Google este portita ta spre o promovare mai
buna.
Daca alegi cuvintele cheie potrivite, care sa fie relevante
pentru siteul tau si pentru produsele pe care le pui la dispozitia clientilor,
campania ta AdWords poate fi o mina de aur. Tot ce trebuie sa faci este sa
investesti o anumita suma de bani, mai mica sau mai mare, in functie de buget,
pe aceste cuvinte cheie. Odata ce internautii tasteaza cuvintele cheie in
Google, anuntul tau va iesi printre primele cautari.
Pana nu demult, Google AdWords iti scotea in fata anuntul pe
anumite cuvinte cheie exacte. De exemplu, daca initiai o campanie pe cuvantul
cheie „magazin naturist”, anuntul tau era vizibil doar pentru cei care efectuau
aceasta cautare. Persoanele care cautau „magazine naturiste” sau „magazine naturiste
online”, nu vedeau anuntul tau.
Incepand din aceasta toamna, Google AdWords schimba regula,
astfel ca anuntul tau va putea fi afisat si pe cuvinte cheie generale.
Insa pana va intra in „vigoare” noua regula AdWords, trebuie
sa te concentrezi asupra cuvintelor cheie pe care le folosesti. Ca sa nu faci
risipa de bani si sa investesti in campanii paguboase, poti folosi si alte
tool-uri utile de la Google, cum ar fi Keyword Planner.
Pay per click: cum
platesti campaniile Google AdWords
Orice serviciu care poate duce la cresterea siteului tau
costa, iar Google AdWords, serviciu lansat in anul 2000, nu face exceptie.
Avantajul in cazul Google Adwords este acela ca poti plati doar atunci cand un
utilizator da click pe anuntul tau, adica atunci cand ajunge pe siteul tau.
Asadar, tinand cont de faptul ca mesajul tau este targetat
si ajunge la oamenii care au nevoie de serviciile tale, se poate spune ca Google
AdWords te ajuta sa-ti tii bugetul sub control si sa decizi singur cati bani
vrei sa investesti in promovarea online.
Fiecare cuvant cheie pe care vrei sa-ti iasa reclama in fata
se liciteaza, adica trebuie sa oferi un bid, o suma maxima pe care vrei sa o
platesti pentru a fi vizibil potentialilor clienti. Desi ai fi tentat sa crezi
ca reclama ta trebuie sa fie prima care rezulta in afisarile Google, este bine
sa stii ca, uneori, poate fi mai profitabil daca reclama ta este a doua, a
treia sau chiar a patra.
Motivul este foarte simplu: sa ziceam ca ai un magazin online axat pe vanzare de pantofi de dama. In
general, persoanele care cauta sa cumpere pantofi online sunt interesate sa
compare preturi si modele, astfel ca nu vor intra doar pe prima reclama, ci si
pe urmatoarele. Astfel, daca te situezi pe pozitia a 3-a in afisari, iar
preturile tale sunt mai avantajoase decat cele practicate de siteurile de pe
pozitiile anterioare, sansele ca potentialul client sa cumpere de la tine sunt
mai mari, intrucat el deja si-a facut o idee despre ceea ce vrea si cat poate
investi in produs.
Concluzia este ca
o campanie Google AdWords are scopul de a-i transforma in cei care ajung pe
siteul tau in clienti care iti cumpara produsele. Poti incepe singur o campanie
AdWords, insa pentru a fi sigur ca alegi cuvintele cheie corecte si ca ajungi
la publicul caruia i te adresezi, ideal ar fi sa apelezi la o agentie specializata
pe realizarea de campanii Google AdWords.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu