miercuri, 9 decembrie 2015

Publicitatea online si cand intervine SEO ?

Aparitia internetului a determinat in viata fiecaruia o adevarata revolutie, mai ales din punctul de vedere al rapiditatii cu care obtinem informatia despre ceea ce ne intereseaza. Incepand cu carti ce pot fi citite acum online, magazine online, farmacii online si continuand cu companii de livrare mancare la domiciliu si agentii de turism, multe lucruri se pot face acum rapid de acasa sau de la servici, de pe laptop sau tableta, chiar si din tren sau autobuz.

promovare seo
Search Engine Optimization
Pentru ca nimic nu mai este posibil fara internet, subiectul publicitatii online si al metodelor de promovare SEO mi s-a parut un subiect interesant si de actualitate, asupra caruia merita sa ne indreptam atentia cateva minute pentru a fi aproape de ce este nou si modern in societatea noastra.

Publicitatea online are foarte multe avantaje dar si dezavantaje, bineinteles. Din punctul de vedere al audientei, metodele de publicitate online ating cote impresionante pe care celelalte mijloace de comunicare in masa nu le obtin la fel de repede. Publicitatea online poate oferi consumatorilor informatii despre produs fara ca acest lucru sa se realizeze limitat, ca in cazul reclamelor publicitare TV sau pliante publicitare, bannere prezentate pe strada, etc.

Mai mult decat atat, tehnologia online poate pune la dispozitie inclusiv demonstratii despre produs prin posibilitatea de a prezenta filmulete mici de cateva minute numai, sau chiar si mai mari, daca mesajul transmis este mai complex.

Comunicarea prin mijloacele online dintre companiile productoare si beneficiar, este un avantaj benefic pentru a schimba lucrurile din mers si pentru a afla repede nivelul de multumire al consumatorilor din piata dar si sugestiile lor cu privire la ce se poate imbunatati in cazul unui anumit produs.

Mai trebuie amintit si faptul ca acest tip de comunicare si prezentare online este accesibila astazi din orice colt al lumii. Putem afla in acelasi timp ce este nou in locurile aflate la distante de sute de kilometri sau putem administra pagini web de oriunde am fi.

In cazul publicitatii online fiecare persoana are libertatea de a alege momentul si ceea ce vrea sa afle iar informatiile prezentate pot fi sub forma scrisa, audio, video sau sub forma de imagini simple.

Bineinteles ca exista si dezavantaje, insa comparativ cu avantajele nu sunt foarte mari. Ca si dezavantaje amintim de faptul ca nu toate categoriile de varsta apeleaza la astfel de tehnici moderne, mai ales persoanele in varsta, nu toate produsele se pot vinde pe internet, petrecerea unui timp indelungat in fata caculatorului poate genera oboseala mare. Si mai sunt si altele, insa despre ele o sa vorbim altadata.

Asadar, de acum incolo trebuie sa ne preocupe cat mai multe domenii precum publicitate online, si trebuie sa fim la zi cu tot ce este nou pentru a ne regandi politica de marketing si masurile manageriale necesare pentru a ramane in piata economica pe o pozitie cat mai multumitoare. 

Promovare seo
Promovare online
La final, am sa va mai prezint foarte pe scurt cateva lucruri despre metoda SEO sau Search Engine Optimization.

Notiunea de SEO a aparut relativ recent in piata, mai précis in anul 1990 si se refera la optimizarea motoarelor de cautare existente pe internet. Este o tehnica fara de care marketing-ul online nu poate functiona, spun specialistii. Rezultatul aplicarii metodelor SEO este aducerea pe o pozitie cat mai buna a paginii web de prezentare pe care o avem, in scopul de a-i mari vizibilitatea si audienta.

Situarea pe primele locuri in motoarele de cautare este un lucru important pentru afacerea oricarei companii active pe piata . Astfel, daca website-ul de prezentare al firmei nu are o pozitie satisfacatoare, informatia despre ce face compania nu ajunge la destinatie iar produsele nu vor fi vandute. In timp, efectul nu poate fi decat pierderea partenerilor de afaceri – consumatorii care vor fi luati de catre competitori.

Multa lume foloseste programe speciale precum Google Adwords, insa nu mai sunt suficiente in zilele de astazi. Este nevoie de mai mult, mai precis de tehnici SEO, pentru a tine pasul cu competitorii care, de multe ori, sunt chiar agresivi in ceea ce fac. Si acest lucru este caracteristic in societatile aflate in plina dezvoltare economica, perioade riscante in special pentru cei care au investit mult intr-o companie. Nu trebuie insa sa ne ingrijoram foarte mult pentru ca si in Romania exista companii profesioniste care ofera consultanta aproape in orice domeniu de care avem nevoie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu